mizahgastesi bardak
İnceleme

Gerçeğin Çekmecesinde Bir “Albüm”

Ülke olarak zor günler yaşadığımız şu günlerde, bilinçli ve evimizde olduğumuz için sürekli dört duvar arasındayız. Hafta sonu gelecek yasaklar yeni açıklanmışken BluTV’den sinemaseverleri sevindirecek olan ‘’hafta sonu BluTV‘ye erişim ücretsiz olacak.’’ haberi geldi. Belki bu fırsatla hafta sonu BluTV’den izlemek için güzel bir festival filmi ararsınız diye sizin için ‘’Albüm’’ filmini inceledik.

Filmin Künyesi

İlk gösterimi 12 Mayıs 2016’da 69. Cannes Film Festivali’nde gerçekleşen filmin yönetmeni ve senaristi Mehmet Can Mertoğlu’nun ilk uzun metraj filmi Albüm. Filmin senaryosunun senelerdir aklında olduğu için yazıya dökmesi sadece bir haftasını almış Mertoğlu’nun. Filmdeki dumanı üstünde gerçeklik kokan sahneleri izlerken üstüne uzun seneler düşünüldüğünü anlamak izleyenler için pek de zor değil. Albüm’de bize verilmek istenen düşünceler yalnız cümlelerle verilmemiş. Bazen bir bakışla bazen de sadece bir kahkaha ile bile verildiği olmuş. Mekanların, şehirlerin, insanların gerçekten yaşadığı filmde oyunculukların sahiciliğine diyecek sözümüz yok. Zira başrollerinde izlemekten büyük keyif aldığımız Şebnem Bozoklu ve Murat Kılıç var. Hatta filmin oyuncu kadrosunda Mihriban Er, Müfit Kayacan, Zuhal Gencer Erkaya ve Rıza Akın gibi isimlere de yer verilmiş. Mertoğlu, filmi yazarken Murat Kılıç’ın kafasında en başından beri olduğunu söylüyor. Bunun ne kadar doğru bir karar olduğunu bizce filmi izlerken göreceksiniz.

KONUSU

Film; otuzlu yaşların sonlarında, Kayseri’de yaşayan bir çiftin çocuk sahibi olmak için evlat edinme yoluna başvurmasını, bu süreçte ve sonrasında yaşadıklarını anlatıyor. Evlat edindiklerini en yakınları dahil kimsenin bilmesini istemeyen çift, bu sırrı saklamak için başka bir şehre taşınıp anne adayının hamileliği boyunca yaşayacağı her anın geriye dönük fotoğraflarıyla gerçek olmayan bir anı albümü oluşturmaya başlıyor. Abartısız oyunculuklar ve doğal akıcılıktaki sahneler, repliklerin çarpıcılığı ile birleşince filmdeki çiftin üst dairenizden gelen ayak seslerini duyuyorsunuz. Yüksek tempolu geçmeyen film; seyirciyi izlerken değil, filmdeki karakterlerle empati yapmaya başlayınca sıkıyor. Toplumun yaptığı baskıyı boğazımızda hissederken filmin sonunda evlat edinmeyi aileden çok toplumun istediğini anlayabiliyoruz. Mehmet Can Mertoğlu, ‘’Dana Çiftleştirme Çiftliği”nden bir sahneyle başlattığı filmin sonunu bizim hayal gücümüze bırakmış. Toplum baskısı altında monotonlaşmış ve hayat içinde makineleşmiş insanların hikayesini izledikten sonra zihnimizde filmin başladığı sahneye ‘’insan olarak bizim farkımız ne?’’ sorusunu düşünmek için tekrar dönüyoruz.

Sağlam Referanslar

69. Cannes Film Festivali – Eleştirmenlerin Haftası Bölümü’nden ‘’France 4 Vizyon Ödülü’’, 23. Altın Koza Film Festivali’nden ‘’En İyi Senaryo’’, ‘’En İyi Yönetmen’’, ‘’En iyi Sanat Yönetmeni’’ ödülleri ile dönen filmi bitirir bitirmez, birisinin güzel bir film izlediğinizde yüzünüzün aldığı o şeklin fotoğrafını çeksin isteyeceksiniz.

Direkt olarak filme gitmek için burayı, BluTV ile ilgili diğer içeriklerimizi okumak için burayı tıklayınız. Filmin fragmanını da buradan izleyebilirsiniz.

Tanısan Gülersin / Nekşflikş Sorumlusu

Bilemiyorum Altan, Filmci Zafer ve Derdini Sinemaya Taşıyanlar

önceki yazı

Basketbol Oynama Hissi Uyandıran En İyi 5 Basketbol Filmi

Sonraki Yazı

Yorumlar

Yoruma Kapalı.